Αποτέλεσμα αναζήτησης

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Η "ΑΓΝΩΣΤΗ" ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Εθνική Δράση Ηλείας: Οι επιτυχίες της Ελληνικής αεροπορίας, οι συνεχείς πρωτιές σε Νατοϊκές ασκήσεις είτε σε παγκόσμια κλίμακα, είτε σε ασκήσεις ενάντια των Τούρκων, καθώς και η διάκριση της ανάμεσα στους πιο δυνατούς του κόσμου, είναι διαδεδομένες σε όλη την υφήλιο. Μόνο σε εμάς τους Έλληνες, οι ηγέτες μας φροντίζουν να μην το διαδίδουν. Καθημερινά ο κάθε Έλληνας πιλότος, δοκιμάζετε με εναέριες αναχαιτίσεις σε τουρκικά αεροσκάφη που αδιάκοπα παραβιάζουν τα ελληνικά εναέρια σύνορα. Ας θυμηθούμε ένα περιστατικό υπεροχής των Ελλήνων πιλότων ενάντια στους Τούρκους.




 Η Αερομαχία συνέβη το 1974 ανάμεσα σε δυο Έλληνες πιλότους με F-5A Freedom Fighter και δύο Τούρκους με F-4E 2020 Terminator . Σε αυτό το σημείο και πριν την αφήγηση - μαρτυρία του ενός εκ των δύο Ελλήνων πιλότων, να ξεκαθαρίσουμε ότι όπως και το 1996 στις βραχονησίδες Ίμια όπως και τόσα χρόνια μέχρι και σήμερα, η Ελληνική κυβέρνηση και πολλοί "βαλτοί" αξιωματούχοι στον Ελληνικό Στρατό, έχουν την τάση να αποφεύγουν την όποια εμπλοκή με τους Γείτονες, στα πλαίσια πάντα της καλής γειτνίασης(με αλλά λόγια των ξένων συμφερόντων που υπηρετούν). Έτσι και κάθε Έλληνας στρατιώτης, είτε σε Ξηρά είτε σε αέρα ή θάλασσα αντιμετωπίζει το δίλλημα του να παρακούσει τις διαταγές ή να κάνει αυτό που νιώθει σε τουρκικούς στόχους.
Την ημέρα εκείνη λοιπόν συμφώνα με την περιγραφή του Ανθυποσμηναγού Θωμά Σκαμπαρδώνη(1ος Πιλότος) Υπήρχαν από το πρωί δεκάδες παραβιάσεις στον αέρα του Αιγαίου.. Αυτός και οι συνάδελφοί του περίμεναν στα αεροσκάφη τους να πάρουν το ΟΚ για την απογείωση και την προσπάθεια αναχαίτισης. Όταν ο Σκαμπαρδώνης απογειώθηκε ακολουθούσε τις οδηγίες από τον ραδιοσταθμό του Πηλίου για το που να κατευθυνθεί και πως να πράξει.. Πολύ πιο πίσω ακολουθούσε ο Υποσμηναγός Δεινόπουλος και κρατούσε απόσταση ώστε να ελέγχει πιθανόν εμπλοκή του Σκαμπαρδώνη με τουρκικά αεροσκάφη. Μετά από αρκετές αλλαγές κατεύθυνσης ο 1ος πιλότος βλέπει τα δύο τουρκικά αεροσκάφη να περνάνε κοντά του  και αρχίζει ένα "κυνηγητό" των Τούρκων και του Έλληνα, για το ποιος θα πάρει την ουρά του άλλου. Κάποια στιγμή ο Σκαμπαρδώνης διακρίνει κάτι να έχει πέσει στο νερό και να σηκώνει. Η πρώτη σκέψη του πήγε στα χειρότερα, ότι δηλαδή ο Δεινόπουλος είχε χάσει την μάχη.. Δίνεται εντολή στον Σκαμπαρδώνη να εγκαταλείψει και να γυρίσει στην βάση του... Εκεί έκπληκτος βλέπει να έχει προσγειωθεί και ο Δεινόπουλος, αλλά όχι "ακέραιος".. Έλλειπαν 2 πύραυλοι Sidewinder . Όπως αποκάλυψε ο Δεινόπουλος, είχε και αυτός εντολές να μην ρίξει αν δεν του ρίξουν. Όμως βρισκόμενος πίσω από το πεδίο της εμπλοκής του Σκαμπαρδώνη και των Τούρκων, διαπίστωσε ότι ο ένας Τούρκος πιλότος άνοιξε την καταπακτή βλημάτων και έριξε πύραυλο στον Σκαμπαρδώνη, ο οποίος όμως λόγω άριστου χειρισμού του Έλληνα αστόχησε. Χωρίς δεύτερη σκέψη ο Δεινόπουλος όπλισε και έριξε στον ένα Τούρκο.. Η πρώτη βολή αστόχησε καθώς ο στόχος δεν ήταν σε πλήρη θέση "LOCK", Η δεύτερη όμως βολή έπληξε και κατέρριψε το ένα τουρκικό αεροσκάφος. Ο δεύτερος Τούρκος, πανικόβλητος, και με θέση Emergency τράπηκε προς φυγή, και λόγω του σοκ που υπέστη ξόδεψε τα καύσιμα του και έπεσε κάπου κοντά σε τουρκικό αεροδρόμιο. Για αρκετό καιρό μετά οι Τούρκοι πιλότοι δεν ξαναπαραβίασαν το FIR Αθηνών.. Αλλά και τότε όπως και κάθε φορά μέχρι σήμερα η θέση της Ελληνικής κυβέρνησης(Ιωαννίδης, μετά την πτώση του Παπαδόπουλου) ήταν αξιολύπητη.. Το παραπάνω περιστατικό αναφέρεται αναλυτικά σε επίσημη έκθεση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που ονομάζεται "'Έκθεση Σεμερτζάκη". Εκτός αυτού σημαντική μαρτυρία αποτελεί η περιγραφή του περιστατικού, ενός εκ των πρωταγωνιστών, του Ταξιάρχου (στο περιστατικό Ανθυποσμηναγός) ε.α. Θωμά Σκαμπαρδώνη στο περιοδικό Cockpit τον Μάιο του 2001 (τεύχος 29)
Στο μέλλον θα προσπαθήσουμε να μαζέψουμε και άλλες "άγνωστες" ελληνικές επιτυχίες που σκοπίμως και πολλές φορές είτε αποκρύπτονται είτε παραποιούνται

Ίων Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου